Yksityisasiakkaat
Tämän sivun ohjeet koskevat hallinta-välilehden alta löytyvää yksityisasiakkaat-sivua. Yksityisasiakkaat-sivulla voit lisätä asiakkaita, selata aiemmin luotuja asiakkaita, sekä muokata heidän tietojaan. Voit myös hakea tiedot Excel-raporttiin.
Yksityisasiakkaat-lisäpalvelu on tarkoitettu tiedon keräämiseen. Lisäpalvelu ei sisällä markkinointityökaluja.
Asiakkaan lisääminen
Yksityisasiakkaiden tietoja tallennetaan tähän listaukseen montaa eri reittiä: asiakkaat itse antavat tietonsa nettiajanvaraukseen tai itsepalvelukassoihin. Virkailija voi lisätä asiakkaiden tietoja vastaanoton kautta, tai yksityisasiakkaat-sivulta.
Tällä sivulla käsitellään yksityisasiakkaan lisääminen yksityisasiakkaat-sivun kautta. Käytä tätä reittiä esimerkiksi silloin, kun asiakas haluaa jättää yhteystietonsa ilman että hänelle on tarvetta luoda myyntiä tai ajanvarausta vastaanotossa.
Lisää yksityisasiakas-painikkeesta pääset luomaan uuden asiakkaan. Painike on sivun oikeassa yläkulmassa.
Perustiedot
- Asiakkaan etu- ja sukunimi ovat pakollisia tietoja.
- Markkinointiluvan teksti määritellään kerättävät tiedot -näkymässä.
- Valitse asiakkaan tilaksi aktiivinen tai passiivinen tallenna-napin vierestä. Passiivisen asiakkaan tietoja ei näytetä toimenpide-näkymän yksityisasiakashaussa.
Katsastusaseman valitseminen
Asiakas tallentuu automaattisesti sille asemalle jolle olet kirjautuneena, jos et tee valintaa erikseen. Tee asemavalinta mikäli haluat tallentaa saman yksityisasiakkaan tiedot useammalle asemalle kerralla.
Katsastukset
Yksityisasiakkaan katsastukset- ja myynnit-tiedoista voidaan tarkistaa missä ko. yksityisasiakkaan tietoja on käytetty. Katsastukset-kohtaan listataan yksityisasiakkaan katsastusten päivämäärä ja rekisterinumero. Näytä tarkastuskortti-linkistä on nähtävissä katsastuksen tarkastuskortti.
Myynnit
Myynnit-kohtaan listataan yksityisasiakkaan myyntien päivämäärä ja id-numero. Näytä kuitti -linkistä on nähtävissä myyntitapahtuman kuitti.
Liitetyt ajoneuvot
Voit liittää asiakkaan tietoihin ajoneuvoja. Lisää-painikkeesta voit luoda rivejä ajoneuvojen liittämistä varten. Kirjoita ajoneuvon rekisteritunnus tekstikenttään, ja valitse pudotusvalikosta ajoneuvon omistajuussuhde. Roskakori-ikonista voit poistaa ajoneuvoliitoksen asiakkaalta.
Muistathan tallentaa tekemäsi muutokset oikean alareunan Tallenna-painikkeesta!
Yksityisasiakkaan henkilötietojen pyyhkiminen
Yksityisasiakkaan henkilötiedot voidaan pyyhkiä Pyyhi henkilötiedot -painikkeella.
Yksityisasiakkaan henkilötietojen pyyhkimisen jälkeen yksityisasiakkaan henkilötiedot näkyvät palvelussa Tiedot pyyhitty -tekstinä. HUOM! Yksityisasiakkaan henkilötiedot eivät ole palautettavissa pyyhkimisen jälkeen.
Markkinointiluvan tallentaminen
Yksityisasiakkaan tietoja tarkastellessa näet asiakkaan tietoihin tallennetun markkinointiluvan. Markkinointiluvaksi tallennetaan se markkinointiluvan teksti, joka on tallennushetkellä voimassa. Mikäli markkinointilupaa on muutettu asiakkaan tietojen tallennuksen jälkeen, tulee asiasta ilmoitus, kun tarkastelet yksityisasiakkaan tietoja.
- Markkinointilupatekstin voi päivittää yksityisasiakkaan tiedoissa Päivitä-painikkeesta.
- Markkinointilupatekstin voi päivittää vastaanotosta yksityisasiakkaan tietoihin Päivitä-painikkeesta.
Hakuehdot
Hakuehto: Voit hakea asiakkaita nimen tai rekisteritunnuksen perusteella.
Aikaväli: Rajaa asiakkaat niiden luomispäivän perusteella.
Näytä passiiviset: Hakee myös passiiviseksi merkatut asiakkaat.
Valitse asema: Voit hakea yksityisasiakkaita samaan aikaan valitsemiltasi asemilta.
Hae-painike: Hae asiakkaat asettamillasi hakuehdoilla.
Hae > Lataa raportti: Lataa Excel-raportti yksityisasiakkaista valitsemiesi hakuehtojen perusteella. Raportin ensimmäisessä välilehdessä listataan jo katsastuksessa käyneet yksityisasiakkaat. Toisessa välilehdessä listataan virkailijan Musteriin lisäämät yksityisasiakkaat.
Hae > Lataa varanneet -raportti: Raportilla listataan nettiajanvarauksen kautta ajan varanneiden yksityisasiakkaiden tiedot, joiden varaus on vielä vastaanottamatta. Raportti ei huomioi hakuehtojen aikaväliä.
Yksityisasiakkaan nimeä klikkaamalla pääset tarkastelemaan asiakkaan tietoja ja muokkaamaan niitä.
Huom! On olemassa tilanteita, joissa samalle yksityisasiakkaalle syntyy useampia asiakastietorivejä yksityisasiakkaat-listaukseen. Esimerkiksi asiakkaan tekemä nettiajanvaraus ei yhdisty mahdolliseen aiempaan asiakastietoon.