Yksityisasiakkaat
Yksityisasiakkaat on tarkoitettu yksityisasiakkaiden tietojen keräämiseen ja hyödyntämiseen esimerkiksi markkinoinnissa. Muster-palvelu ei sisällä markkinointityökaluja mutta tiedot voidaan siirtää Excel-tiedostoon ja hyödyntää niitä markkinoinnissa.
Asiakkaan lisääminen
Yksityisasiakkaiden tietoja tallennetaan useaa eri reittiä: asiakkaat itse antavat tietonsa nettiajanvaraukseen tai itsepalvelukassoihin. Virkailija voi lisätä asiakkaiden tietoja vastaanoton kautta, tai yksityisasiakkaat-sivulta.
Tällä sivulla käsitellään yksityisasiakkaan lisääminen yksityisasiakkaat-sivun kautta. Toimitaan näin esimerkiksi silloin, kun asiakas haluaa jättää yhteystietonsa ilman että hänelle on tarvetta luoda myyntiä tai ajanvarausta vastaanotossa.
Perustiedot
- Asiakkaan etu- ja sukunimi ovat pakollisia tietoja.
- Markkinointiluvan teksti määritellään kerättävät tiedot -näkymässä.
- Asiakkaan tilaksi valitaan aktiivinen tai passiivinen tallenna-napin vierestä. Passiivisen asiakkaan tietoja ei näytetä toimenpide-näkymän yksityisasiakashaussa.
Katsastusaseman valitseminen
Asiakas tallentuu automaattisesti sille asemalle jolle ollaan kirjautuneena, jos valintaa ei tehdä erikseen. Asemavalinta tehdään mikäli haluat tallentaa saman yksityisasiakkaan tiedot useammalle asemalle kerralla.
Katsastukset
Yksityisasiakkaan katsastukset- ja myynnit-tiedoista voidaan tarkistaa missä ko. yksityisasiakkaan tietoja on käytetty. Katsastukset-kohtaan listataan yksityisasiakkaan katsastusten päivämäärä ja rekisterinumero. Näytä tarkastuskortti-linkistä on nähtävissä katsastuksen tarkastuskortti.
Myynnit
Myynnit-kohtaan listataan yksityisasiakkaan myyntien päivämäärä ja id-numero. Näytä kuitti -linkistä on nähtävissä myyntitapahtuman kuitti.
Liitetyt ajoneuvot
Asiakkaan tietoihin voidaan liittää ajoneuvoja, jolloin yksityisasiakkaan tiedot tuodaan oletuksena vastaanottaessa kyseinen ajoneuvo katsastukseen.
Tiedot vaativat tallennuksen!
Yksityisasiakkaan henkilötietojen pyyhkiminen
Yksityisasiakkaan henkilötiedot voidaan pyyhkiä Pyyhi henkilötiedot -painikkeella.
Yksityisasiakkaan henkilötietojen pyyhkimisen jälkeen yksityisasiakkaan henkilötiedot näkyvät palvelussa Tiedot pyyhitty -tekstinä. HUOM! Yksityisasiakkaan henkilötiedot eivät ole palautettavissa pyyhkimisen jälkeen.
Markkinointiluvan tallentaminen
Yksityisasiakkaan tietoja tarkastellessa näytetään asiakkaan tietoihin tallennetun markkinointiluvan. Markkinointiluvaksi tallennetaan se markkinointiluvan teksti, joka on tallennushetkellä voimassa. Mikäli markkinointilupaa on muutettu asiakkaan tietojen tallennuksen jälkeen, tulee asiasta ilmoitus, kun tarkastelet yksityisasiakkaan tietoja.
- Yksityisasiakkaalle voidaan hakea voimassa oleva markkinointilupa Päivitä-painikkeella.
- Vastaanotossa toimenpiteelle voidaan hakea voimassa oleva markkinointilupa Päivitä-painikkeella.
Hakuehdot
Hakuehto: Voidaan hakea asiakkaita nimen tai rekisteritunnuksen perusteella.
Aikaväli: Rajataan asiakkaat niiden luomispäivän perusteella.
Näytä passiiviset: Haetaan myös passiiviseksi merkatut asiakkaat.
Valitse asema: Voidaan hakea yksityisasiakkaita samaan aikaan valitsemiltasi asemilta.
Hae-painike: Haetaan asiakkaat asettamillasi hakuehdoilla.
Hae > Lataa raportti: Ladataan Excel-raportti yksityisasiakkaista valitsemiesi hakuehtojen perusteella. Raportin ensimmäisessä välilehdessä listataan jo katsastuksessa käyneet yksityisasiakkaat. Toisessa välilehdessä listataan kaikki aikavälillä lisätyt yksityisasiakkaat.
Hae > Lataa varanneet -raportti: Raportilla listataan nettiajanvarauksen kautta ajan varanneiden yksityisasiakkaiden tiedot, joiden varauksen katsastus on vielä kesken. Raportti ei huomioi hakuehtojen aikaväliä.
Yksityisasiakkaan nimeä klikkaamalla pääset tarkastelemaan asiakkaan tietoja ja muokkaamaan niitä.
Huom! On olemassa tilanteita, joissa samalle yksityisasiakkaalle syntyy useampia asiakastietorivejä yksityisasiakkaat-listaukseen. Esimerkiksi asiakkaan tekemä nettiajanvaraus ei yhdisty mahdolliseen aiempaan asiakastietoon.